Fra f.k. fredag blir det 14 fredager på rad også 14 episoder av Camp Senkveld på TV2, som er blitt spilt inn på Rjukan i januar. de inngår i siste del av TV2s populære talkshow Senkveld med Thomaxd & Harald.
– Vi ønsker selvsagt å få mest mulig ut av dette. Vi kommer til å publisere på facebook etter hver episode med hvor deltakerne har vært og hvordan attraksjonen kan oppleves for andre, skriver Hege S. Næss i visitRjukan til medlemsbedriftene i visitRjukan.
– Del gjerne innhold i deres egne kanaler etter vi har publisert, slik at vi får størst mulig rekkevidde og dermed også mest mulig effekt, oppfordrer Næss til medlemsbedriftene.
Aktiviteter i regi av VisitRjukan innebærer en landingsside på internett hvor man etter hver episode også publiserer hvor deltakerne har vært og hvordan turistene kan oppleve attraksjonen.
Der finner man slagordet "Gjør som Thomas og Harald – kom og besøk oss", hvor det skrives litt om hvor begeistret de har vært og hva de synes om Rjukan, og med link til feriepakkene, om leseren selv vil oppleve Rjukan.
Det lages også en konkurranse som går igjennom hele sesongen. Etter alle episodene er sluppet, promoteres en pakke "I Camp Senkvelds fotspor", hvor man kan oppleve alle attraksjonene deltakerne har vært på.
– Vi vil bruke Google Adwords til å promotere pakke og landingside, og vi jobber med å få dialog med deltakerne, for å høre om de kan publisere bilder og innhold om Rjukan i sin egne kanaler. Vi håper og tror at dette blir flott Rjukan reklame, nok en gang, sier Næss.
Og det du som vanlig beboer kan gjøre, er å følge med å dele til dine beskjente, så bidrar du til at tilbudene på Rjukan og i Tinn blir enda mer kjent.
Foto: Bjørn Harry Schønhaug/TV2