fbpx

Ny content marketingstrategi

Radio Rjukan9. september 20164min

SMFB Engine hjelper reiselivsnæringen i Telemark

Reiselivsnæringen i Telemark går i bresjen for å markedsføre fylket på nye måter, og SMFB Engine har hjulpet aktørene med å utarbeidet en ny Content Marketing-strategi.

DEL
 
SMFB Engine
– Hele reiselivet i Telemark ønsker å hjelpe hverandre å få ut gode historier. Nå er plattformen klar og arbeidet kan begynne. Vi ønsker også å ta dette videre, og oppfordre alle Telemarkinger til å fortelle og distribuere gode Telemark-historier, bilder og filmer. Første prosjekt ut er en flunkende ny Telemark-film som skal lokke turistene hit kommende sommer, sier markedssjef Håkon Nordby i Visit Telemark.

Må tenke nytt for å øke besøkstall De to siste årene har reiselivet i Telemark hatt en god vekst. Samlede overnattingsdøgn har økt med 9,95 % på nordmenn og 12,6 % på utlendinger i sommersesongene. – Vi mener at et bedre samarbeid og en felles Telemark-profil har bidratt til dette. Fylkeskommunen og reiselivsnæringen har i felleskap jobbet sammen om den nye merkevaren. For at vi skal kunne fortsette veksten og konkurrere mot andre landsdeler med større budsjett må vi se på nye muligheter for å synliggjøre Telemark i felleskap; derfor satser vi på innholdsmarkedsføring. Vi ser at historier fra hverdagen fortalt av ekte personer ofte får stor oppmerksomhet på sosiale medier og Internett. Utfordringen er å finne disse og dele de, forteller Nordby.

– Visit Telemark er tidlig ute med å ta i bruk Content Marketing og vil kunne få en ledende posisjon, sier Kristjan Mar Hauksson i SMFB Engine. Byrået har utarbeidet content strategien for Telemark. – Hovedutfordringene er å få alle med å bidra, og tilgjengeliggjøre informasjon internt. Om alle er med og deler historiene i en felles database så er mye gjort, sier Hauksson.

Gode historier gir resultater Det er helt klart at gode historier gir resultater. Det kan reiselivssjef Karin Rø i Visit Rjukan bekrefte. – Under lanseringen av Solspeilet, som var en fantastisk historie, opplevede vi en enorm pågang fra pressen. I løpet av den første uka hadde vi over 1500 henvendelser. Vi ble nedringt av hundrevis av journalister nasjonalt og internasjonalt som ga stor medieeksponering. Det er et tydelig bevis på at spesielle historier gir oppmerksomhet, sier reiselivssjef Karin Rø i Visit Rjukan.

Ny Telemarksfilm som skal trekke turister til sommeren 2016 Reiselivet i Telemark har også samarbeidet om produksjon av filmer i sommer. Både Visit Telemark, Visit Rjukan, VandreTelemark, Telemarkskanalen og Visit Grenland lanserer løpende nye filmer. Telemark-profilen vil være benyttet på alle filmene, i tillegg til hver aktør sin logo for å skape en helhet og gjenkjenning. Ved å jobbe sammen under en felles paraply vil vi få mer synlighet. Filmene for Visit Telemark, Visit Rjukan og VandreTelemark er nå klare og ligger ut på Visit Telemarks youtube-kanal.

Les mer i Kampanje

Radio Rjukan er lokalradioen for Tinn og Hjartdal kommuner, og har siden 1. september 1987 gitt deg lokale nyheter og lokale innslag fra Rjukan, Tinn og omegn.

Ansvarlig redaktør: Ole Jon Tveito

Radio Rjukan etterlever pressens etiske regler administrert av NPF.
Pressens Faglige Utvalg (PFU) –
Vær Varsomplakaten (VVP).

Radio Rjukan

NO 984 755 961 MVA

Såheimsvegen 30, 3660 Rjukan

Postboks 4, 3661 Rjukan

post@radiorjukan.no

35 08 24 20

Bingotelefon: 35 08 24 24

Redaktør: 93 00 40 93

Radio Rjukan sender på FM.

FM 104,1 – 105,0 – 106,5 – 107,0

Facebook


Copyright © Radio Rjukan AS



Alt materiale er kopirettslig beskyttet og ikke tillatt kopiert uten avtale.



Utviklet av Fairmedia