Tidligere Idol-stjerne Sandra Lyng klarte å lage meget god stemning på konserten som ble flyttet inn på grunn av vind lørdag. Men det fungerte bra, selv om det ble trangt om plassen på gratiskonserten som Gaustablikk Høyfjellshotell inviterte til for å feire prikken over i'en i alt det nye som skjer i fornyelsen av det tradisjonsrike høyfjellshotellet, med 45 årig stolt historie.
Stemningen stod i taket, og Sandra Lyng leverte for et blandet publikum, som likevel hadde svært mange unge i front foran scenen. Det var først og fremst de unge som trosset vindkastene i gråværet på lørdag. Men de vissste å lage stemning.
Det ble invitert til folkefest i anledning av at Gaustablikk presenterte sin nye merkevareprofil i form av ny logo og deres nye nettsider.
I tillegg til gratiskonserten var koret Agitato der, det var konkurranbser og barneaktiviteter, bilutstilling og show med Lex & Ludo.
Gaustablikks nettsider ble lansert, fortsatt på domenet Gaustablikk.no, naturligvis, men med nye nettsider som er i takt med tiden.
Den nye stiliserte logoen er en original stilisering av Gaustatoppen, og vil nok bli kjennetegn påp Gaustablikk i åra som kommer.
Den nyutforma nettsida er mobiltilpasset, og vil være lett tilgjengelig for gjester og brukere.
Men dette er bare noe av alt som er nytt, for allerede i oktober var nyoppussede konferansesaler, oppholdsrom og overnattingsrom klare for bruk. I tillegg har man sammen med norske skisteder gptt sammen om å ansere fnugg.no, som en bruekrstyrt nettside i konkurranse med skiinfo.no.
Den nye nettsida www.gaustablikk.no er renskåren og ukomplisert å finne fram i, og ser slik ut. (se nedenfor.)
Fotos: Erik Wang