Alle rimi.butikker i Norge omprofileres etter at NKL har kjøpt opp Rimi-kjeden fra ICA, som trekker seg ut av Norge etter mange år uten å ha funnet formelen. Den har Coop for lengst, og det endte med at Rimi Rjukan blee Coop Prix Rjukan.
Forretningen har vært under ombygging den siste tida, og blitt omprofilert fra rødt til gult. Fra lørdag klokka 17 og til torsdag har det vært helt stengt mens kjedens ombyggingsteam og betjeningen har stått på før nyåpning med kake, kaffe og gule ballonger.
– Det har vært tøffe dager, men det er jo morro da, sier daglig leder Torhild Vesethaugen til Radio Rjukan, som var tilstede da hun klippet snora for den nye butikken.
Siden har det strømmet på med folk. Alle skal se den nye butikken.
– Er det rart å skifte fra rødt til gult?
– Det er deilig å skifte farge. Nå har vi gått i rødt så lenge, og det er friskt og flott å omprofilere til gult, og kundene er forønyde. Det er det viktigste, sier Vesethaugen, som bekrefter at de har større vareutvalg i Coop Prix enn på gamle Rimi.
– Det er et mye større vareutvalg. Det merker vi også på lageret, sier Vesethaugen, som gleder seg over de mange kundene som synes det er stas å få brukt coop-korta igjen.
– Vi får vedig god tilbakemelding fra kundene, og det er gøy, sier Vesethaugen.
Butikken har fått nye gul dekor, ny beslysing og nytt interiør.
Kort sagt er det lite annet enn selve kassene igjen som minner om gamle Rimi.
Nå er det Coop Prix som gjelder.