Gaustablikk får nytt navn og utseende, melder Gausta i en pressemelding.
Gaustablikk Høyfjellshotell endrer navn til Gaustablikk Fjellresort. Navnebytte og logo endres for å signalisere det nye og moderniserte tilbudet som vil møte hotellets gjester i vinter. Parallelt gjennomføres en oppjustering av hotellets interiør.
Før årets vintersesong gjennomgår Gaustablikk en ambisiøs renovering. Matsaler, festsal, lobby og fellesarealer får et ordentlig ansiktsløft med et tidløst uttrykk, nordisk design og materialvalg som har høy kvalitet.
– Etter 50 år som høyfjellshotell er det tid for å møte morgendagens hotell- og konferansegjester med et tilbud som er med i tiden, sier Lars Olemyr, hotelldirektør på Gaustablikk Fjellresort.
– En del av fornyelsesarbeidet på hotellet er altså også en oppdatert grafisk profil og ny logo som strever etter å være ren, klassisk og tidløs. Gaustablikk har også fått en ny stilisert symbol hvor formen er inspirert fra Gaustatoppens silhuett, sier Olemyr
Oppdateringen av Gaustablikk setter fokus på det norske og det lokale i miljø og materialer, samtidig som Olav Svartdals eventyr er noe som har inspirert ham til også å hente påvirkning utenfra.
– Gaustablikks lange historie og arv fra familien Svartdal er noe som vi alle verdsetter og verner om. I fornyelsesarbeidet ser vi også muligheten til å tydeliggjøre at Gaustablikk er navnet på hotellet og Gausta er navnet på destinasjonen, sier Hans Langenius, destinasjonssjef for Gausta.